Crona case studies - Fixa Assistans

Crona Visselbox är en webbaserad lösning från Crona Software, utvecklad för att hjälpa företag uppfylla kraven i EU:s visselblåsardirektiv och den förnyade svenska visselblåsarlagen. Genom plattformen erbjuds en säker och effektiv rapporteringskanal för anställda och andra relevanta parter att larma om eventuella missförhållanden.

Rapporteringskanalerna i Crona Visselbox har ökat explosionsartat sedan lanseringen och tjänsten tas emot otroligt väl bland kunderna. Utöver att uppfylla kraven för total anonymitet är lösningen också utvecklad för möjligheten att aktiveras helt på egen hand med BankID - säkert, smidigt och effektivt.

Fixa Assistans, som är en av alla nöjda kunder, valde lösningen från Crona Software och har aktiverat sin rapporteringskanal samt företagsanpassat denna för ytterligare tydlighet mot användarna.

Jeanette Nielsen på Fixa Assistans AB

"Vi är jättenöjda med Crona Visselbox. Uppsättningen av tjänsten gick mycket fort och hanteringen av ärenden fungerar väldigt enkelt, både för administratören och för den som eventuellt anmäler."

- Jeanette Nielsen på Fixa Assistans AB.

Målet med lagstiftningen är att underlätta och säkerställa en enkel rapportering av misstänkta oegentligheter och den kommer nu alltså att inkludera ett betydande antal organisationer som tidigare inte varit tvungna att implementera dessa processer.

Lagkravet gäller från 17 december 2023 och Crona Visselbox är en fristående lösning som fungerar utmärkt att aktivera oavsett om man helt ny kund eller använder andra tjänster från Crona Software sedan tidigare. Crona erbjuder också tjänsten kostnadsfritt året ut!

Läs mer om Crona Visselbox här.

Föregående
Föregående

Crona Case Studies: En digital resa i praktiken -BSM Mekaniks resa till effektivitet med Crona ERP

Nästa
Nästa

Crona Lön - Case - Trumpf Maskiner