EQS Content

Dokumenthantering i EQS är användarvänlig, tydlig och säker.

Det blir både svårt och tidskrävande att hitta korrekt information om man inte har överblick över informationsflödet i verksamheten. Många ägnar mycket av sin arbetstid åt att söka information. Om du lyckas minska denna tidsanvändning genom att använda ett dokumenthanteringssystem kommer arbetsdagen att bli effektivare och tid frigörs för kvalitetsförbättring

EQS Dokumenthantering är lätt att använda och korrekt information som t.ex. skrivna rutiner, policydokument, instruktioner, protokoll och andra typer av dokument kan nås med några få klick. Mjukvaran uppfyller alla ISO-krav och är ett bra stöd i en certifieringsprocess. Det finns full spårbarhet och historik på alla dokument, med automatisk versionskontroll. I dokumenthanteringssystemet kan dokument godkännas, revideras och arkiveras i EQS. Dokumenthantering i EQS består av att skapa ett dokument, skicka ett dokument för samråd, godkännande eller utfasning, eller revidera det. Ett dokument kan ha både en giltig version som är tillgänglig för slutanvändarna, samt en annan version som är under design och som kan hittas genom en dokumentsökning.

Genom att strukturera informationen digitalt i EQS får du en överblick och behöver inte vara osäker på om du hittat den senaste giltiga versionen. All information som normalt placeras i dokumentets sidhuvud och sidfot, såsom versionsnummer, namn på godkännare, giltighet, revisionsprioritet och vem som äger dokumentet, hanteras automatiskt i dokumenthanteringssystemet. Valfria attribut kan kopplas till dokument efter behov i dokumenthanteringssystemet. Att alla dokument produceras och arkiveras i ett och samma dokumenthanteringssystem bidrar till att effektivisera dokumentflödet. Användning av dokumenthantering standardiserar arbetssätt och dokumenterar processer.

Dokumenthantering för alla dokumenttyper

EQS kan hantera stora mängder dokument i en logisk struktur. Dokumenten kan organiseras i en pärmstruktur som är anpassad efter företagets behov och önskemål. Dokumenthanteringssystemet lämpar sig för alla typer av dokument som t.ex. rutiner, manualer, checklistor, blanketter, processbeskrivningar, HSE-handbok och lagstiftning etc. Alla kvalitetsrelaterade dokument kan samlas i EQS och på så sätt får verksamheten överblick och kontroll över dessa. Sårbarheten i samband med utbyte av personal kommer att minska och nyanställda kan hitta relevant information på ett ställe. Det är möjligt att lägga in både Excel, PDF, Word och andra kända filformat i dokumenthanteringssystemet. Textdokument kan skapas och redigeras direkt i Word eller i den inbyggda textredigeraren, och dessa dokument kan laddas ner som PDF av slutanvändaren om så önskas.

En rad information (metadata) kommer automatiskt att kopplas till dokument som läggs in i EQS dokumenthanteringssystem. Metadata som:

  • Dokumentadministratör (den person som äger och är ansvarig för dokumentet)

  • Godkänd av (som godkände dokumentet)

  • Gäller från (datum då dokumentet godkändes)

  • Revisionsdeadline (datum för när dokumentet måste revideras)

  • Dokument-ID (dokumentets unika ID)

  • Revision (vilken version av dokumentet det är)

  • Dokumentkategorier (var i det interna kontrollsystemet dokumentet hör hemma)

  • Enheter (vilken avdelning(er) dokumentet tillhör)

  • Tillgänglighet och passerkontroll

Eftersom EQS är 100% webbaserat är informationen lättillgänglig för alla i företaget. De anställda är inte beroende av att sitta framför datorn på kontoret för att få tag i den information de behöver. Medarbetarna ska kunna leta upp information de har tillgång till hela tiden, oavsett var de befinner sig geografiskt och oavsett om de använder mobiltelefon eller surfplatta. Tillgången till innehåll i dokumenthanteringssystemet styrs av användarens avdelningstillhörighet i verksamheten.

Några fördelar med dokumenthantering i EQS

  • Full spårbarhet och historik på alla dokument med automatisk versionskontroll

  • Tillträdeskontroll

  • Globala och lokala dokument

  • Stöd för de flesta filformat

  • Obegränsat antal mallar med din egen design för dokument

  • Automatisk generering av sidhuvuden och sidfötter

  • Flexibel och kontrollerad delningsfunktion för företagsdokument

  • Inbyggd textredigerare

  • Implementeringsstöd på dokument (läsbekräftelser)

  • Funktionalitet för samråd, godkännande, revidering och avvecklingsrundor

  • URL-länkar till allt innehåll

  • HTML-publicering av dokument

  • Menyer (processkartor) med genvägar till företag, avdelning och egna dokument

  • Bra sökmöjligheter för snabb hämtning av dokument

  • Flexibel dokumentöversikt (vem ansvarar för vad och var)

EQS Workflow

Undvik att upprepa misstag – få bättre intern kontroll och kvalitet, spara tid och pengar med avvikelsehantering i EQS! Det är både frustrerande och resurskrävande att rätta till sina egna och andras misstag, speciellt om samma typ av misstag dyker upp om och om igen. EQS-avvikelsesystemet kan hjälpa verksamheten att kontrollera och förbättra detta.

Arbete med HSE, intern kontroll och kvalitet ska i första hand handla om ständiga förbättringar av företagets processer. Dina kunder, medarbetare och partners förväntar sig att du reagerar på oönskade incidenter och avvikelser som har inträffat. De förväntar sig att du tar bort orsakerna till incidenterna och lär dig av dem. Med avvikelseregistrering och avvikelsehantering i EQS får företaget hjälp med detta.

Ett robust avvikelsesystem som är lätt att använda

EQS-avvikelsesystemet är lätt att använda. En vanlig användare av programvaran ska kunna registrera ett meddelande om avvikelse utan utbildning. Från startsidan i EQS är det bara ett klick innan du eller andra anställda är inne i ett självförklarande avvikelseformulär. I EQS kan såväl avvikelseformen som behandlingen av registrerade avvikelser anpassas till verksamhetens och brukarnas egna behov och antaganden. Många av våra kunder rapporterar därför ökad aktivitet i registrering av avvikelser, uppföljning och åtgärder efter att EQS använts som verktyg. EQS bidrar till ett ökat fokus på kvalitet, HSE och intern kontroll då ansvaret synliggörs, och chansen att saker görs rätt första gången ökar. Med EQS kan du få ett avvikelsesystem som hjälper företaget med genomförandet av avvikelseregistrering och avvikelsehantering via eget anpassat avvikelseformulär och förfarande.

Registrera avvikelser och incidenter var som helst

Med EQS-avvikelsesystemet kan alla anställda i verksamheten rapportera avvikelser, inte bara de som tillbringar sin arbetsdag framför en PC. Detta eftersom det är enkelt att använda mobiltelefonen för avvikelseregistrering, vilket gör det lättare att involvera medarbetare som inte jobbar på kontoret i arbetet med HMS och kvalitet. Med hjälp av din mobiltelefon kan du ta fram ett avvikelseformulär som är enkelt att fylla i, och som du enkelt kan bifoga ett foto eller annan dokumentation till. Avvikelsesystemet gör att du kan rapportera avvikelser och incidenter var som helst, oavsett om du är på resa eller ute i fält – både inom och utanför mobiltäckning. (EQS Offline) 

Dynamiskt avvikelsediagram

Många verksamheter vill använda samma avvikelseformulär för olika typer av avvikelseregistrering. EQS-avvikelsesystemet använder dynamik i formen för att göra detta möjligt. Dynamiken gör att avvikelseformuläret automatiskt anpassar sig efter användarens val vid ifyllning och därmed förblir relevant oavsett vilken typ av avvikelseregistrering eller incident som rapporteras.

Avvikelsehandläggning med handläggning som är anpassad till din verksamhet

För varje formulär i EQS kan den digitala processen enkelt sättas upp så att den stödjer den handläggningsprocess som din verksamhet har, eller som du vill att den ska vara. Det gäller allt från checklistor och datafångst där registreringarna går rakt in i "arkivet", till mer omfattande handläggningar med flera handläggningsformulär som delas ut automatiskt till olika ansvariga, med åtgärder, krav på åtgärder, påminnelser och utvärderingar i efterhand. Handläggningen kan även göras dynamisk om så önskas, så att arbetsflödet, vilka specifika åtgärder och handlingar som ska ingå, anpassar sig automatiskt utifrån val som anställda gör i registreringen och handläggningen av avvikelsen.

Inkludera externa partners i avvikelsehanteringen

I EQS-avvikelsesystemet är det möjligt att ta med externa partners, som normalt inte har tillgång till systemet, i behandlingen av avvikelser och incidenter. Det innebär att du för en specifik händelse kan ge kunden, leverantören, kontrollorganet etc. uppgifter inom själva avvikelsesystemet. Vid handläggningen av en given avvikelseregistrering kan du t.ex. låta en leverantör själv beskriva och bekräfta genomförandet av en specifik åtgärd, eller låta en berörd kund stänga en given avvikelse. Den externa användaren får dock inte tillgång till systemet i sin helhet (så det finns ingen risk för att annan information exponeras) och förlorar den begränsade åtkomsten till meddelandet när uppgiften är klar. Denna funktion är även tillgänglig för Risk Management i EQS.

Avvikelsesystem som ger överblick och beslutsstöd för ledningen

Genom att alla i verksamheten kan registrera avvikelser och incidenter var som helst och exakt när de inträffar kommer fler ärenden att registreras och arbetet med HMS, internkontroll och kvalitet förbättras. Detta utgör ett bra underlag för att ta fram rapporter och statistik, vilket i sin tur gör avvikelsesystemet till ett ledningsverktyg för ledningen.

God intern kontroll sparar tid och pengar

HSE, intern kontroll och kvalitet handlar om ständiga förbättringar av företagets processer, vilket ofta leder till besparingar i både tid och pengar. En avvikelse eller en incident som inte registreras är också en förlorad möjlighet till förbättring. Avvikelsesystemet EQS hjälper företaget med detta genom digitalt verktygsstöd för avvikelseregistrering och -hantering, via ett eget anpassat avvikelseformulär som stödjer företagets avvikelsehanteringsprocess.

Några fördelar med EQS-avvikelsesystemet

  • Form- och förfaranderedaktör, designa alla formulär själv!

  • Designa själv ett formulär för registrering av avvikelser, oönskade incidenter, förbättringsförslag, kundklagomål, checklistor m.m.

  • Meddelanderegistrering, handläggning, remissrunda och nedläggning

  • Skapa åtgärder, genomföra, godkänna och utvärdera genomförda åtgärder

  • Accesshantering, remissrundor, samarbetskopia, spårbarhet

  • Kraftfullt rapportverktyg med pivot- och diagramalternativ

  • Spara rapportfilter och dela med andra eller bädda in i dokument

  • Dynamiska registreringsformulär som anpassar sig efter användarens val

  • Indikator/trafikljus och alternativ för formler

  • Dynamiskt arbetsflöde, användarens val i meddelandet avgör förfarandet

  • Tidsuppgifter: Ställ in att kontroll/besiktning och registrering ska genomföras med vald frekvens

  • Inkludera externa användare i meddelandebehandling och förfaranden

EQS Risk

Få en överblick och minimera dina risker med riskhantering i EQS

Förenkla riskanalys/riskbedömning och få kontroll över företagets risker med riskhantering i EQS.

Det ställs allt större krav på företagen. Ökad globalisering, förväntningar från kunder och leverantörer, mer teknik och fler regler gör det viktigare än någonsin för ledningen att känna till hela riskbilden för sin verksamhet. Generellt sett har företag en högre risk än de tror. Att fatta fel beslut som leder till att företaget inte når sina mål kan vara ödesdigert för hela verksamheten.

Riskbedömning enligt ISO 31000

Med riskhantering i EQS kan du identifiera potentiella risker, bedöma sannolikheten för att de inträffar, bedöma deras konsekvenser och förbereda åtgärder för att begränsa riskerna. Att visualisera riskerna i en riskmatris gör att man enkelt kan se alla faromoment, som är mest kritiska och därför bör prioriteras. Riskanalys i EQS stödjer ISO 31000 och de flesta standarder enligt myndighetskrav för riskhantering.

Grund för god riskhantering

Genom att alla i organisationen kan bidra var som helst, när som helst och exakt när det händer kommer fler ärenden att registreras och kvalitetsarbetet förbättras. Detta utgör ett bra underlag för att ta fram rapporter och statistik, vilket i sin tur gör systemet till ett ledningsverktyg för förvaltningen. Riskanalys i EQS bidrar till ett ökat fokus på åtgärder och lösningar, samt att synliggöra risker som ligger till grund för korrekta riskbedömningar.

Få hjälp att nå mål genom effektiv riskbedömning

Riskhantering berör alla i organisationen. Alla medarbetare kan hjälpa till att identifiera riskmoment och bidra till att minska risken för att dessa övergår i avvikelser eller olyckor. Då ska målen vara välkända, och det ska vara lätt att bidra till riskreducerande åtgärder, på alla plan.

Högre värdeskapande och lägre kostnader med bra riskanalys

Många verksamheter kan spara kostnader, öka produktionen och undvika olyckor till följd av ett systematiskt arbete med t.ex. säkerhet, tillförlitlighet och underhåll. En bra riskanalys stärker slutresultatet och det handlar inte bara om att kartlägga hot utan också om att få en överblick över vilken potential som inte utnyttjas (möjligheter/positiva risker). En riskanalys med fokus på möjligheter för verksamheten, där osäkerheten kan ha en positiv effekt och därmed skapa möjligheter för verksamheten.

Riskanalys ger beslutsstöd till ledningen

Riskbedömning i EQS låter dig systematiskt identifiera potentiella risker, bedöma sannolikheten för att de inträffar, bedöma konsekvenser och förbereda åtgärder för att begränsa risker. Att visualisera riskerna i en riskmatris gör att man enkelt kan se alla faromoment, som är mest kritiska och därför bör prioriteras.

Lätt att bygga ut till ett heltäckande lednings- och kvalitetssystem

EQS är ett specialistsystem för intern kontroll, kvalitet och verksamhetsstyrning för alla i organisationen. Den är uppbyggd av moduler som antingen kan användas individuellt eller i ett integrerat kvalitetssystem.

Kom i gång med kvalitetsarbetet även i din organisation - kontakta oss idag för att få en icke bindande demo/erbjudande för EQS.

EQS Competence

Översikt och kontroll av kompetens i verksamheten med kompetensstyrning

Med kompetensstyrning i EQS får du besked när giltigheten för verksamhetskritiska certifikat är på väg att löpa ut. Du kan hämta rapporter både på kompetens och dokument med implementeringsstöd för medarbetare eller på avdelningsnivå. Du kan se till att medarbetarna har förstått viktiga dokument och har nödvändig kompetens.

Kompetensmodulen (EQS Competence) i EQS är en del av ett övergripande kvalitetssystem för bland annat avvikelsehantering, dokument- och riskhantering.

Besked om kompetens som upphör

I EQS kan du registrera kompetens, hämta rapporter om kompetens och kompetensbehov. Du kan meddelas om kvalifikationer som är på väg att löpa ut, och det är särskilt relevant där du har certifikat med en begränsad varaktighet. Kompetensmodulen i EQS är i första hand tänkt att användas för företagsspecifik utbildning. Det kan finnas externa godkännanden och intyg som verksamheten och anställda behöver för att kunna utföra specifika arbeten/uppdrag. Eller så kan det finnas behov kopplat till olika former av internutbildning eller kopplat till specifika arbetsaktiviteter.

Redovisning som ger överblick över kompetens

Kompetensmodulen i EQS innehåller ett rapporteringsverktyg som bland annat ger en överblick över alla användare med en given kompetens och en överblick över användare som saknar utbildning. En kompetensöversikt kan hämtas för en avdelning, en grupp eller kombinationer av dessa. På samma sätt kan man få en överblick över var erforderlig utbildning saknas.

Kompetensstyrning med möjlighet till prov

Ibland behöver du vara säker på att företagets viktigaste rutiner, rutiner, mål och policys har lästs och förståtts. För att testa förståelsen av dokument finns det alternativ i EQS att skapa frågor av flervalstyp, som är kopplade till varje dokument. Verksamheten kan därmed skapa interna tester för att testa förståelsen för de olika dokumenten. Du bestämmer frågorna och svarsalternativen samt hur många frågor som ska besvaras korrekt för att provet ska anses vara godkänt.

Det finns även möjligheter till prov på kompetens i EQS, dvs för att registrera en kompetens  måste man först klara ett prov. Kompetensproven är uppbyggda på samma sätt som prov för implementeringsstöd. Du kan ange hur många frågor du vill ha och hur många frågor en användare måste få rätt för att kompetensen ska registreras.

EQS Public

Med EQS Public kan du involvera kunder, leverantörer och partners i kvalitetsarbetet

EQS Public används för att göra hela eller delar av kvalitetssystemet tillgängligt för externa användare.

Om du vill att vissa rutiner ska vara lättillgängliga på företagets intranät eller på företagets hemsida är EQS Public ett säkert och enkelt sätt för företaget att dela innehåll. Om verksamheten till exempel vill att kunder, leverantörer och samarbetspartners ska få tillgång till bruksanvisningar, godkända certifikat och annan produktinformation via en lösenordskyddad sida på företagets egen hemsida – du har verktyget du behöver i denna modul.

Dela dokument från kvalitetssystemet med EQS Public

Genom att använda den här funktionen kan du vara säker på att det är den senaste godkända versionen av dokumentet som delas. Det är dokumentadministratören (den som skapar och äger dokumentet) som avgör om ett dokument ska vara möjligt att exportera. I många fall är det så att företaget skulle vilja publicera och dela flera dokument samtidigt. Som administratör kan du välja vilka dokument som ska ingå i ett exportval. Detta urval uppdateras automatiskt med eventuella nya versioner av dokumenten varje gång du går in för att redigera exporturvalet, eller varje gång en exportuppgift som använder urvalet körs.

Utdelning av blanketter från kvalitetssystemet

Med användning av denna funktionalitet kan du även välja att ett exporturval ska innehålla en anmälningsblankett från avvikelsesystemet . Detta gör det möjligt för externa användare att fylla i det tillgängliga formuläret och registrera meddelanden på det, som sedan importeras till kvalitetssystemet.

Med EQS Public har det aldrig varit enklare att dela innehåll från kvalitetssystemet.

EQS Implementation

EQS Implementation ger chefer på olika nivåer i organisationen möjlighet att följa implementeringen av rutiner i verksamheten. Anställda ska skriva under på att de har "läst och förstått" viktiga dokument och rutiner.

Ibland räcker det med att en anställd bekräftar att de har "läst och förstått" ett dokument som t.ex ett affärskritiskt förfarande. Andra gånger är det absolut nödvändigt att genom ett frågetest veta att en rutin eller instruktion faktiskt har förståtts. Båda delarna är möjliga i EQS genom att använda implementeringsstöd (läsbekräftelse) på dokument.

Implementering av rutiner med implementeringsstöd

Implementeringsstöd (läsbekräftelse) aktiveras per dokument och gör det därmed möjligt för dig att välja vilka dokument som ska ha läsbekräftelse. Du väljer även vem implementeringsstödet ska gälla, om t.ex. läsbekräftelsen ska gälla hela företaget eller en eller flera enheter/avdelningar. Med EQS Implementation kan du aktivera stöd för dokumentimplementering för utvalda användargrupper. Det gör du antingen genom att välja den enhet, grupp eller yrkesgrupp som du vill bekräfta att dokumentet är "läst och förstått".

EQS Dashboard

EQS Dashboard ger dig en överblick över de viktiga siffrorna

Statusdiagram ger dig en snabb överblick över information du använder dagligen. Många personer med chefsansvar vill ha överblick över nyckeltal i verksamheten. Du vill veta vad som fungerar, vilka områden du behöver titta närmare på och var det finns behov av att införa åtgärder. EQS Dashboard visar översikter i form av grafiska presentationer av aktuell status och trender. Det möjliggör snabba beslut.

Enklare kvalitetsarbete med EQS Dashboard

Med EQS Dashboard kan du samla den information du behöver på din egen framsida i EQS. Du bestämmer vilka diagram du sätter upp utifrån dina behov. Statusdiagrammen kan även delas med andra om så önskas. Genom att hålla muspekaren över diagrammen kan du få mer information i varje diagram, och de flesta diagram kan delas upp efter enhet.

Du kan till exempel sätta upp ett diagram för status för avvikelsehantering, olika typer av avvikelser, status för riskbedömningar, status avseende dokumentbehandling, överensstämmelsebedömningar, revisioner, checklistor etc. En rapport kan göras på allt som läggs in i systemet.

Med EQS Dashboard får du en snabb överblick över nyckeltal i verksamheten. Alla viktiga figurer och diagram kan också placeras i ett och samma dokument om du vill skapa en komplett rapport med text och diagram.

EQS Offline

Registrera avvikelser och incidenter offline

Med modulen EQS Offline kan du registrera avvikelser och händelser offline. Registrerade avvikelser kan innehålla både ifyllda data och bilagor såsom bilder. En registrerad avvikelse skickas in i systemet till rätt handläggare. Med EQS Offline kan du få oönskade händelser registrerade var som helst, när som helst, både med och utan mobiltäckning.

Registrera avvikelser och incidenter offline – när de inträffar

Verksamheter med aktiviteter och installationer i områden utan mobiltäckning har mycket att vinna på att göra viktiga system tillgängliga ute på fältet. För många är det fortfarande så att digitala avvikelseformulär, checklistor och rapporter först kan fyllas i när man är tillbaka på kontoret. Som ett resultat kan rapporteringen bli felaktig och ofullständig, eller i värsta fall glömmas bort.

Med EQS Offline slipper du detta. Du kan registrera avvikelser och incidenter var som helst och när som helst. Oavsett om du till exempel besöker kunder, reser eller ute på fältet – både inom och utanför mobiltäckningen.

Befinner du dig ofta i områden utan mobiltäckning?

Om du befinner dig på en plats utan tillgång till internet kan du med modulen EQS Offline fortfarande registrera avvikelser och händelser. Avvikelser som registreras när du är utanför mobiltäckning lämnas in och registreras i EQS när du får mobiltäckning igen. En registrerad incident kan innehålla både ifyllda data och bilder och skickas till rätt handläggare. På så sätt kan du göra nödvändiga kontroller och registreringar där och då. Genom att alla i verksamheten får tillgång till avvikelseformuläret precis när det inträffar kommer flera viktiga ärenden att registreras och arbetet med HMS, internkontroll och kvalitet förbättras.

EQS Offline ger dig även tillgång till dina digitala checklistor och andra formulär utanför mobiltäckningen. Du bestämmer vilka formulär och checklistor som ska vara tillgängliga när du är i offlineläge. Modulen låter dig även registrera risker i riskmodulen i EQS även om du inte har tillgång till internet. Eftersom EQS Offline inte är en app, utan använder funktionalitet i webbläsaren, fungerar lösningen oavsett typ av telefon, surfplatta eller PC.

EQS Activity planner

Aktivitetsplanering

De allra flesta verksamheter, företag, skolor eller avdelningar skapar en egen plan med aktiviteter som ska genomföras under året. Det är inte alltid lika lätt att ha överblick över allt som ska hända och vem som ansvarar för de olika aktiviteterna och alla uppgifter som ska utföras. Modulen EQS Activity Planner ger dig en överblick över planerade aktiviteter i din egen organisation - din alldeles egna aktivitetsplanerare!

Aktivitetsplaneraren EQS Activity Planner låter dig skapa aktiviteter i flera nivåer, och med ett visualiseringsverktyg i form av ett årshjul. Det gör det mycket lättare att få en överblick. Det är också möjligt att visualisera aktiviteterna som en tabell. Vår aktivitetsplanerare är i första hand tänkt att användas för företagets viktigaste aktiviteter; till exempel milstolpar, möten och deadlines. En aktivitet i EQS har alltid en ansvarig, men varje aktivitet kan bestå av många uppgifter där det finns olika personer som ansvarar för att genomföra och intyga att de har genomfört.

Vissa egenskaper hos en aktivitet

En aktivitet kan vara periodisk, kan relateras till exempel till dokument och blanketter, kan exporteras till en kalender, kan kopplas till en enhet, grupp eller yrkesgrupp, men kan även bestå av andra aktiviteter och av flera delaktiviteter. En delaktivitet kan till exempel vara en checklista. Alla som är delaktiga kan kvittera genomförda uppgifter.

Du anpassar visningen i din aktivitetsplanerare

Du bestämmer hur årshjulet ska visas. Du bestämmer om du vill se det som ett traditionellt årshjul, i tabellform eller i en kompakt vy, hur många kategorier du vill se samtidigt och om du vill ha månads- eller veckovy. Du kan också filtrera aktiviteter och bara se de där du är ägare, ansvarar för, har tillgång till eller är deltagare i.

EQS Integration

Integrationer i EQS

Många verksamheter vill ha integrationer mellan olika typer av system, för att undvika dubbla registreringar och dubbla uppdateringar. Med modulen EQS Integration får du många möjligheter till integration genom REST API, webbtjänster och federerade sökningar. Även integrationer mot ADFS och Azure AD.

EQS-integration

Via denna modul får du tillgång till olika REST API:er där du kan hämta information om meddelanden och dokument i EQS för användning i andra system. Du kan även använda detta för att hämta hela dokument, till exempel för integration med arkivsystem eller andra dokumenthanteringssystem. Vidare kan EQS Integration användas för att importera dokument från andra system. Det är också möjligt att använda denna funktion för att importera dokument mellan olika EQS-instanser.

EQS-integration består av dessa huvuddelar:

  • REST API för att hämta meddelandedata

  • REST API för att skapa meddelanden eller riskobjekt

  • REST API för att hämta dokumentdata och dokument

  • REST API för att skapa dokument

  • Funktionalitet och gränssnitt för att koppla dokument mellan två olika EQS-instanser

EQS Compliance

I enlighet med gällande krav

I en tid då kunderna ställer allt större krav, myndigheterna kommer med nya regler och media följer aktivt med är det viktigare än någonsin att se till att man levererar enligt gällande krav.

EQS-efterlevnad

Genom EQS Compliance får du en snabb överblick över aktuella krav och från EQS kan du hämta information i relation till hur dessa krav har uppfyllts idag i dina egna processer, rutiner och instruktioner. Du får även information om vilka medarbetare som har förstått de relevanta kraven och har relevant och tillräcklig kompetens i förhållande till de krav som ställs och genom interna kontroller och avvikelserapportering se om kraven efterlevs. Här ser du snabbt var det finns eventuella brister och var åtgärder bör sättas in för att säkerställa att du hela tiden efterlever kraven.

Få en överblick över hur verksamheten går i förhållande till krav

Med EQS har du ett helhetssystem som ger dig ett kraftfullt verktyg för förenkling, förbättring, effektiv drift och kvalitet i alla leveranser.

Här kan du enkelt få en överblick över hur du står dig totalt sett i förhållande till exempel till en ISO-standard och du kan enkelt se djupare ner i de olika delarna.